آیا زمان معرفی نیکون Z8 فرا رسیده است؟

آیا نیکون z8 در 25 مارس معرفی می شود؟ نیکون به مشتریان گفته است که تاریخ را حفظ کنند

نیکون فیلیپین در صفحه رسمی فیس بوک خود از تاریخ  25 مارس  به عنوان یک تاریخ بسیار مهم یاد کرده است. اما این تأکید به چه علت می تواند باشد؟ همان طور که قبلاً اعلام کرده بودیم خبری مبنی بر اینکه نیکون در حال آماده سازی و ارائه‌ی دوربین جدیدی است به نام به نیکون Z8 که برای سه ماهه اول سال 2023 آماده باری رونمایی می‌باشد، با همه این شایعات و گمانه زنی هایی که قبلاً گفته شده است باید ببینیم که آیا قرار است در این تاریخ شاهد رونمایی ازاین دوربین باشیم یا خیر؟

خیر رونمایی دوربین Z8 رادر آبان ماه اعلام کرده بودیم و ظاهراً رونمایی آن آن کاملاً قطعی است  و به احتمال بسیار زیاد این دوربین در تاریخ 25 مارس مطابق با تمام اطلاعاتی که قبلاً داده بودیم ارائه خواهد شد.

برای کسانی انتظار که از آن شایعات چیزی نشنیده‌اند باید گفت که انتظار می رود نیکون Z8، یک پاسخ بزرگ از طرف کمپانی نیکون به هیولای مگاپیکسلیSony A7R V  باشد که دارای سنسور فوق العاده 61 مگاپیکسلی است

رقابت در افزایش رزولوشن، را نمی‌توانیم نادیده بگیریم و از آنجایی که کمپانی سونی برای اکثر برندهای دیگر  به نظر می‌رسد که نیکون برای همین سنسور 61 مگاپیکسلی به سونی یک سفارش عظیمی داده باشد.

اگر چه ممکن است سنسور مشابه حسگر سونی باشد، مهندسان نیکون بدون شک جادوی خود را روی تنظیم سنسور برای کار با پردازنده‌های نیکون اکسپید و علم رنگ نیکون انجام می‌دهند، درست همانطور که سونی طعم خاص خود را بر روی سنسور در دوربین‌های خود قرار می‌دهد.

در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد Nikon Z8 در دست نیست، اگرچه تقریباً تضمین شده است که دارای لرزشگیرِ تصویرِ درون بدنه‌ای باشد، هم برای عقب نماندن از رقبا و هم برای تثبیت تمام آن 61 میلیون پیکسل حتی از لرزش های جزئی،  به هر آنچه که در برطرف کردن این نیاز کمک کند ، نیاز دارد.

یک سوال بزرگ که باقی می‌ماند این است که آیا دوربین مذکور می‌تواند 8K را کامل رکورد بگیرد و یا مطابق آنچه که در نمونه آمده بود فقط تا همان 6K باقی خواهد ماند

این که این کمپانی از همان ابتدا با کیفیت 8K شروع نکرده و عنوان ویژگی اصلی به آن نپرداخته است شاید به دلیل این باشد که مصرف کننده‌ها به این ویژگی علاقه‌ای به آن نشان نداده‌اند.

بسیاری از برندهای دوربین،  اخیراً در مورد نتیجه‌ی 6K اعلام رضایت کرد‌ه‌اند . بنابراین نیکون می‌تواند  گام را از این فراتر گذاشته و 8K را در سرلوحه‌ی کارهایش قرار دهد، اما ممکن است این افزایش کیفیت با سابقه‌‌ای که 8K دارد، نتیجه‌ی معکوس دهد و همین رضایت فعلی در خصوص 6K نیز از بین برود.

 Sony A7R V در حال حاضر با قیمتی در حدود 3900 به فروش می رسد، بنابراین ما انتظار داریم که نیکون Z8 نیز در کنار این دوربین و با همین رنج قیمت قرار بگیرد و همچنین یک محصول درجه یک، با ترکیبی از ساخت و طراحی پیشرفته باشد به طوری که در دیگر دوربین‌های حرفه‌ای در نیکون دیده می شود.